Malin Frantz!

april 21, 2024

Tylösand!

Oj så trevligt jag har haft det tillsammans med Malin och Åza i Tylösand!

Fredagen började med ansiktsmasks-battle på instagram med Åza i väntan på att hon skulle komma hit så vi kunde samåka till kusten. Väl här så kom den ljuva kvinnan med sushilunch och ett härligt glatt humör! Och även Sune tyckte att det var mysigt med räkchips och va lite sugen på att hänga med oss.

Sen for vi iväg mot västkusten med mig vrålande till musiken i bilen och Åza tyst lyssnandes på en vanvettigt spännande ljudbok. Så så värst sociala va vi inte på vägen! Väl framme möttes vi av Malin som välkomnade oss i ett soligt Halmstad och in i sitt fina hem. Vi svidade om, tog en aperol spritz på balkongen i solen och pratade om högt och lågt.

Sen tog vi bussen ner till Tylösand för en härlig AW men det visade sig att vi verkade vara de enda som var sugna på det, så det slutade med att vi hamnade i restaurangen på hotellet för en smarrig middag och ett par ännu smarrigare drinkar och häng i pianobaren. Solen sken över havet och ljuset var helt magiskt!

Åza

Måste säga att maten på Hotell Tylösand var riktigt smarrig! Jag åt tupp med potatispure och de andra tog regnbåge.

Malin blandar en grym espresso martini!!

Lördagsmorgonen var vi tre lite mindre tuffa tanter som vaknade med lätt huvudvärk. Men eftersom ingen av oss är några quitters så tog vi en promenad nere vid havet. Det är så läkande och vackert att vara vid vattnet, se vågorna smeka stranden och höra bruset i öronen.

Vi hade en lat dag. Vilade, lagade lunch tillsammans, drack mer vin på balkongen och fick nog till ett par fräknar där efter ett par timmar i solen!

Vinballehäng!

Jag hade bokat bord på Franz bistro inne på Hotell Mårtensson på kvällen. Det har alltid varit så bra mat där tidigare, men vi var faktiskt alla lite besvikna på smakupplevelsen den här gången. Burratan var för kall och musslorna lite smaklösa. Trist faktiskt när man betalar en bra summa för maten men känner att man hade kunnat laga den bättre och godare själv!

Efter maten blev den en liten barrunda på stan med det obligatoriska stoppet på Shotluckan! Det är ju ett galet roligt ställe! Så för er som aldrig varit där kan jag verkligen rekommendera ett besök! Varje shot är en show i sig! Det eldas, spelas musik som passar och såpbubblor faller från taket, glitter blåses i ansiktet och toapapper viras runt pannor. Galet roligt ställe!!

Vid tvåtiden var vi dock ganska nöjda med utelivet och tog oss tillbaka till lägenheten. Tre slagna partyprinsessor vaknade i dag och rullade så sakta hemåt. Nöjda, glada och lätt illamående. Men det är väl smällar man får ta när man har så vansinnigt trevligt tillsammans!

Tack fina Malin för att vi fick komma på besök vi kommer snart tillbaka!